» kerkdienst
Preekrooster Preekrooster
Het preekrooster vindt u in de agenda.

De diensten op zondag, onze vieringen De diensten op zondag, onze vieringen

In de Dorpskerk komen we iedere zondag bij elkaar om 10 uur en om 17 uur.
De kerkdiensten zijn ook online te volgen.

Liederen
We zingen graag Psalmen en Gezangen uit het Liedboek voor de Kerken (1973) en daarnaast worden verschillende andere bundels gebruikt. De liederen worden op de beamer geprojecteerd waardoor boekjes in principe niet nodig zijn. Het zingen wordt begeleid door orgelspel en soms door een muziekgroep.

Collecten
Er worden drie collecten gehouden, waarvan de eerste altijd bestemd is voor een diaconaal doel.

Tijdens de diensten kunt u in de kerk of thuis ook meedoen aan de collecten met behulp van de Dorpskerk-app. Deze Dorpskerk-app kunt u downloaden in de Google Play Store (Android) of in de App Store (Apple). Het geven werkt als volgt. In de app gaat u naar "Geven". Bovenaan kunt u "opwaarderen", u maakt een spaarpotje aan van waaruit u (wekelijks) uw bijdrage wilt geven. Daaronder vindt u de drie collecten die deze week aan de orde zijn. U vult zelf de bedragen in, drukt op Geef en deze worden van uw tegoed afgeschreven.

Bij de uitgangen kunt u ook contant of met collectebonnen doneren in de collectezakken die daar zijn opgesteld.
Collectebonnen kunt u bestellen via in het menu rechts, of door overmaking van het totaalbedrag voor uw collectebonnen op IBAN NL75INGB0002389914 t.n.v. Kerkrentmeesters Hendrik-Ido-Ambacht.

Kinderoppas
Elke zondag tijdens de ochtenddienst is er oppas voor de allerkleinste van onze gemeente, zodat mama en papa samen naar de kerk kunnen. Hiervoor hebben wij de Dorpskamer ingericht als een echte kinderopvang. Naast lekker spelen of kleuren drinken we limonade en eten we een koekje. Papa of mama haalt ons weer op tijdens de collecte, zodat we elke eredienst de zegen meekrijgen en onderdeel mogen zijn van Gods wijngaard. De leiding van deze kinderoppas is in handen van gemeenteleden die hier veel plezier aan beleven. We roepen ouders op, die kun kind(eren) naar de oppas brengen, zich ook op te geven als leiding hiervoor. Papa en mama kunnen zich ook als duo aanmelden en zo afwisselend oppassen! Voor meer informatie over de kinderoppas kun je
contact opnemen met de Marc van der Pijl mvdpijl@hervormdambacht.nl

Kinderkerk
Elke zondag is er voor de kinderen van de basisschoolgroepen 1 t/m 4 kinderkerk en zij komen samen in de grote consistorie. De kinderen van de basisschoolgroepen 5 en 6 komen eens per twee weken samen in de kleine consistorie. De kinderen komen samen om te luisteren naar een Bijbelverhaal, hierover te praten, te zingen en vaak maken wij een knutsel. Wij werken met de methode: ‘Vertel het maar’. De leiding van deze kinderkerk is in handen van vrijwilligers uit onze gemeente. Ook hiervoor roepen wij ouders op, waarvan hun kind(eren) naar de kinderkerk gaan, zich aan te melden als leiding. Papa en mama kunnen zich ook als duo opgeven en afwisselend de kinderkerk leiden! Voor meer informatie over de kinderkerk kun je contact opnemen met de Marc van der Pijl
mvdpijl@hervormdambacht.nl

Ontmoeting na de dienst
Iedere eerste zondag van de maand is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten achter in de kerk (bij mooi weer in de tuin) onder het genot van koffie, thee of limonade.