» actueel
Hervormde Gemeente wijk Dorp
Kerkdiensten Kerkdiensten
Iedereen is van harte welkom!
Mocht u door omstandigheden niet in de gelegenheid zijn om de dienst in de Dorpskerk bij te wonen, dan kunt u deze op afstand volgen. De diensten worden met beeld en geluid uitgezonden en zijn via Kerk-TV en kerktelefoon thuis mee te beleven. Klik in het menu rechts op 'live kerkdienst' om mee te luisteren. De diensten zijn ook op een later moment nog te beluisteren en te zien.

Dorpskerk open Dorpskerk open
De Dorpskerk wil een open en toegankelijke kerk zijn, een vindplaats van geloof, hoop en liefde voor Ambachters en voor voorbijtrekkende fietsers en wandelaars.
In het zomerseizoen is de Dorpskerk dan ook elke woensdagmiddag van 13:30 tot 16:00 uur open. Wanneer u de vlag ziet wapperen met de tekst Kerk Open, stap dan gerust eens binnen! Gewoon even zitten, kijken of een praatje maken. Welkom!

Praktische hulp Praktische hulp
Een andere manier om met elkaar verbonden te blijven is via het bieden en ontvangen van praktische hulp. We hopen dat we er ook op deze manier voor elkaar zullen zijn als gemeente.

Het kan zijn dat u verlegen zit om praktische hulp, bijvoorbeeld voor het doen van boodschappen, hulp bij het werk in de tuin, hulp bij het ophangen van dingen in huis, etc. We hebben stichting HIPhelpt (Hulp in Praktijk) bereid gevonden om hulpvragen vanuit onze gemeente te coördineren. U kunt contact opnemen met HIP via telefoonnummer 078-7802342 (bereikbaar op werkdagen van 09:00 t/m 16:00 uur). De brochure van HIPhelpt kunt u vinden in het downloadcentrum. HIP zorgt ervoor dat de hulpvragen bij onze diaconie terechtkomen, zodat we vervolgens vanuit ons eigen netwerk de praktische hulp kunnen bieden die gevraagd wordt.

Het kan ook zijn dat u of jij juist graag praktische hulp wilt bieden. U kunt dit aangeven bij Frank Schaap (06-24934832, fschaap@hervormdambacht.nl). Hij zal dan zorgen dat u wordt ingeschakeld als om hulp gevraagd wordt.

Collecten Collecten
Tijdens de diensten kunt u in de kerk of thuis ook meedoen aan de collecten met behulp van de Dorpskerk-app. Deze Dorpskerk-app kunt u hier downloaden. Het geven werkt als volgt. In de app gaat u naar “Geven”. Bovenaan kunt u “opwaarderen”, u maakt een spaarpotje aan van waaruit u (wekelijks) uw bijdrage wilt geven. Daaronder vindt u de drie collecten die deze week aan de orde zijn. U vult zelf de bedragen in, drukt op Geef en deze worden van uw tegoed afgeschreven.

KerkTV KerkTV

In de Dorpskerk worden de kerkdiensten live uitgezonden en zijn ook achteraf te volgen via www.kerkdienstgemist.nl. Deze opnamen blijven gedurende 12 maanden beschikbaar. Bij het maken van de opnamen hiervan proberen we een evenwicht te vinden tussen de privacy van de bezoekers van de kerkdienst en de aantrekkelijkheid van de beelden voor de kijkers. Het door de kerkenraad goedgekeurde protocol dat hiervoor geldt is te vinden in het downloadcentrum

Inloggen

3342 BJ H-I-Ambacht